دوره 1 (1402)
موضوعات = نگرش مدیریت راهبردی
تعداد مقالات: 8
تهدیدات ناشناخته و مدل مفهومی استراتژیهای مقابله با آنها
دوره 1، شماره 4 ، دی 1402، ، صفحه 1-21
چکیده
تحولات گسترده در جهان امروز، افزونبر آنکه فرصتهایی برای زیست فردی و جمعی بشریت فراهم ساخته است، زمینهساز تهدیدات چشمگیری بوده است. تهدیدات دنیای جدید که بیش از گذشته دارای ماهیت ناشناختگی هستند، ... بیشترشناسایی و اولویتبندی مسائل راهبردی زراعت و باغبانی کشور مبتنیبر تکنیک دلفی فازی
دوره 1، شماره 4 ، دی 1402، ، صفحه 22-48
چکیده
زراعت و باغبانی یکی از مهمترین زیربخشهای کشاورزی است که درمجموع 71 درصد از ارزشافزوده بخش کشاورزی را بهخود اختصاص داده است و بخش عظیمی از تولیدات کشاورزی مربوط به این زیربخش میباشد. در کشور ... بیشترطراحی آزمایشگاه مدیریت راهبردی براساس بوم مدل کسبوکار
دوره 1، شماره 3 ، مهر 1402، ، صفحه 9-32
چکیده
کسبوکارهای نوظهوری مانند کسبوکارهای الکترونیکی برای بقا در فضای کسبوکار پیچیده امروزی، نیاز مبرمی به استفاده از ابزارهای نوین و بهطور خاص نوآوری ناب دارند؛ بنابراین هدف پژوهش کنونی، ارائه چارچوبی ... بیشترتوسعه شایستگیهای مدیران راهبردی با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری
دوره 1، شماره 3 ، مهر 1402، ، صفحه 68-113
چکیده
مدیران همواره در سازمانها نقش مهم و حیاتی ایفا میکنند؛ تأثیر مدیران برجسته در موفقیت سازمانی، انکارناپذیر است. بنابراین شناسایی و توسعه شایستگیهای مدیریتی، ابزار مهم در حوزه مدیریت منابع انسانی ... بیشترضرورت آمادگی نظامی همگانی بر اساس آیه 60 سوره انفال؛ با محوریت تفاسیر شیعه
دوره 1، شماره 3 ، مهر 1402، ، صفحه 114-135
چکیده
آمادگی نظامی همگانی، یکی از مهمترین اصول نظامی در کشورهای مختلف است که توسط دستگاههای حاکمیتی مدنظر قرار گرفته است. این موضوع بهدلیل مخاطببودن آحاد جامعه اسلامی ایران در ادوار مختلف تاریخی، یکی ... بیشترتدوین الگوی بومی- اسلامی سیستم حسابداری سرمایه انسانی
دوره 1، شماره 3 ، مهر 1402، ، صفحه 136-174
چکیده
هدف پژوهش کنونی، شناسایی ابعاد و مؤلفههایی است که نظام اسلامی حسابداری سرمایه انسانی را تشکیل میدهند. روش تحقیق از نوع آمیخته (ترکیبی) و با استفاده از روش نظریه دادهبنیاد (در بخش کیفی) و روش الگوی ... بیشتراستخراج مسائل راهبردی تجارت خارجی ایران با استفاده از روش دلفی فازی
دوره 1، شماره 3 ، مهر 1402، ، صفحه 174-197
چکیده
لازمۀ اصلی مدیریت صحیح تجارت خارجی کشور، فهم عمیق و نظاممند از مسائل مهم و اولویتدار آن است. عدمشناسایی مسائل راهبردی، سیاستگذاری اثربخش در تجارت خارجی را خدشهدار کرده و تحلیل و تفسیرهای متعدد ... بیشترتدوین اسناد جهتساز نظام آموزش و تربیت مدیران راهبردی و الزامات پیادهسازی آن
دوره 1، شماره 2 ، تیر 1402، ، صفحه 106-148